bilde fra orientering Aktiv mot kreft er en selvstendig organisasjon, finansiert av gaver og sponsorer og har bla. etablert Pusterommene, treningssentrene for kreftpasienter, som finnes på mange sykehus.

Turorienteringen er et lavterskel-tilbud, som er enkelt og lite fysisk krevende - og først og fremst sosialt. Det vil være introduksjonskurs, der man får informasjon om opplegget og hvordan man kan finne og logge poster. Deretter blir man invitert til fellesturer i lett tilgjengelige områder, mye urbant.

Etter et vellykket pilotprosjekt i blant annet Oslo og Bærum i fjor vil tilbudet være over hele landet i år. I Oslo og Akershus vil dette være på Pusterommet på Bærum sykehus, Lovisenberg (som også inkluderer Ullevål), Radiumhospitalet samt Ahus. Rekker man ikke å komme med før det har vært avholdt introkurs, kan man fint bli med på en av fellesturene og få den nødvendige informasjonen i forkant av, eller underveis på turen.

Du melder deg på ved å betale kr 100. Da får du en fin T-skjorte fra Aktiv mot kreft og en kartpakke for turorientering i et fritt valgt område. Påmeldingen, samt mer informasjon, finner dere her:  Turorientering - Naturens Pusterom

Om du er usikker på om du vil følge opplegget, kan du være med på kurs eller prøve en tur uten å være påmeldt/betalt.

PS- tilbudet gjelder uavhengig av om man kvalifiserer til å trene på pusterommet. Partnere/ledsagere er også velkommen til å være med (trenger ikke betale/være påmeldt).

Ta gjerne kontakt om du ønsker mer informasjon:)

Velkommen😀

Vennlig hilsen Turid Williksen, Initiativtaker Turorientering - naturens pusterom.
Mobil: 92061865