bilde av siri berg–  Vi har hatt et godt møte og vi opplever at vi har et felles mål om å løse den bekymringsverdige situasjonen ved avdelingen.  Vi er overbevist om at ledelsen tar situasjonen på alvor og jobber så godt de kan for å løse dette. Når det er sagt så betyr ikke dette at vi er kvitt våre bekymringer, det må tydelige løsninger og resultater til for å berolige oss. At dette har utviklet seg til en så alvorlig situasjon over tid er helt klart et lederansvar, derfor må også en selvransakelse av ledelsen til, sier Siri Berg.

Nytt møte om 14 dager

– Vi har avtalt et oppfølgingsmøte om to uker. Akkurat nå er vei er forsiktige optimister. Det kan ikke være slik at Haukeland ikke har et oppegående miljø på gynekologisk kreft, og det er ledelsen ved sykehuset sitt ansvar å løse dette.

Les mer: Kritisk situasjon ved Haukeland - vi er bekymret for pasienten

Støtt vårt arbeid

Flere medlemmer gir oss en sterkere stemme i sakene vi jobber med. Som medlem i Gynkreftforeningen bidrar du til vårt arbeid.
Meld deg inn