Kjernen i Gynkreftforeningens arbeid er å være en organisasjon som taler medlemmenes sak i forhold til media, myndigheter og helsevesen samt at vi selv skal tilby hjelp og kunnskap om egen sykdom gjennom likepersonarbeid, medlemsblad, informasjonsmøter og sosialt fellesskap.

Tilgang til medlemsfordeler

For å kunne få tilgang til medlemsfordelene må du være medlem i Gynkreftforeningen. Som medlem vil du få oppgitt rabattkodene du kan benytte ved Volvat, Kondomeriet, og The Well ved å kontakte sekretariatet: kontakt@gynkreftforeningen.no

Spesialtilbud på Volvat

Volvat Medisinske Senter er et av landets ledende private helseforetak. Volvat skal være et supplement og et alternativ til det offentlige helsevesenet, og nå kan våre medlemmer få tilgang på tjenestene her til rabattert pris.

Med egen radiologisk avdeling, laboratorie og mange ulike spesialister under samme tak, er det lett å få en kompetent og sammensatt faggruppe til å følge opp kreftpasienter. De kan også tilby psykologer, gynekologer, fysioterapeuter og ernæringsterapeut som en del av deres tilbud for kreftpasienter. I tillegg kan de tilby palliativ omsorg og rehabilitering ved den velkjente rehabilitieringsinstitusjonen Godthaab, samt hjemmeteam om ønskelig.

Som medlem hos Gynkreftforeningen får du ett års medlemskap i Volvat til kr 1,- (ordinær pris kr 1450,-). Tilbudet er gyldig t.o.m 31/12-21. Medlemskapet gir 20% rabatt på alle medisinske tjenester (begrenset oppad til kr. 1.000,- pr. tjeneste) hos våre erfarne spesialister innen:

• Ulike behandlingsformer
  • Psykisk helse
  • Lymfedrenasje hos fysioterapeut
  • Sexologi
  • Ernæring

Du vil som Volvat-medlem også få rabatter ved legevaktbesøk, røntgenundersøkelser, laboratorie- tjenester og andre spesialisttilbud. (Tjenestetilbudet vil variere på de ulike Volvat-sentrene). Som Volvat-medlem tilbyr vi deg også andre fordeler:

• Tilgang til Helsetelefonen 02401 hele døgnet, hele året
  • Volvat videokonsultasjon ved oppfølgingstimer
  • Nyhetsbrev pr. e-post
  • Gratis fornyelse av resept på faste medisiner
  • Valgfri innkalling / påminnelse til medisinske tjenester
  • Barn under 20 år kan registreres gratis i foreldrenes medlemskap
  • Prioritert tilgang til legevakt

Advokatfirmaet Tveter og Kløvfjell AS

Gynkreftforeningen har inngått et samarbeid med advokatfirmaet Tveter og Kløvfjell AS for å gi våre medlemmer et tilbud om fordelaktige juridiske tjenester.

I avtalen er blant annet gratis førstegangskonsultasjon, fri adgang til advokatfirmaets kurs og foredrag, samt en fast timepris på kr 1200,- + mva.

Medlemmer kan benytte seg av avtalen uansett type problemstilling. Dette kan være utfordringer som kommer som en direkte følge av kreftdiagnosen, eller helt andre problemstillinger som melder seg uavhengig av sykdom –  som økonomiske utfordringer, spørsmål om arv, arbeidsliv, rettigheter som pasient, støtte ved samlivsbrudd eller andre utfordringer.

Les mer: www.klovfjell.no

Kontaktperson ved advokatfirmaet er partner/advokat Preben Kløvfjell. Hans e-post er pk@klovfjell.no. Medlemmer må oppgi at de er medlemmer ved Gynkreftforeningen for å få medlemsfordeler.

Kondomeriet

Seksuelle hjelpemidler kan være mer spennende enn det du får fra sykehuset. Gynkreftforeningens medlemmer får 20 prosent rabatt på hele sortimentet på kondomeriet.no.

The Well

Gynkreftforeningens lokallag i Oslo og Akershus har fått en rabattavtale for sine medlemmer på Spa-senteret The Well på Sofienmyr utenfor Oslo. Denne avtalen vil fra nå gjelde alle medlemmer i Gynkreftforeningen, og er du på besøk i Oslo-området kan du benytte deg av denne muligheten. Avtalen er også fordelaktig for de som er på Radiumhospitalet og som har vært vant til å bruke varmebassenget som er der, et basseng som nå dessverre er stengt.

Avtalen gjelder for onsdager og gir tilgang til senteret i tidsrommet fra klokken 1000 til 1400 for kroner 295,-. (Ordinær pris 395,-)

De fleste onsdager vil det være en likeperson fra Oslo og Akershus der. De vil vente i resepsjonen fra klokken 0945 til 1000 og så går vi i bassenget. Lokallaget står der med Afrodite i hånden.

The Well setter av hygieniske årsaker krav til at du bruker badetøy fra dem hvis du ikke ønsker å nakenbade noe som også er lov. Et sjal koster 49 kroner og en badedrakt fra 99 kroner.