Livmorkreft

Livmorkreft utgår fra slimhinnen inne i livmorhulen. Denne krefttypen rammer stort sett kvinner som har kommet i overgangsalderen, men man kan også få livmorkreft mens man fremdeles har menstruasjon.

Mette Marie Ege er operert for livmorkreft

I dag er hun glad for at hun tok symptomene på alvor.

Fakta om symptomer og behandling av livmorkreft

Overlege Ane Gerda Zahl Eriksson forteller om livmorkreft.

Artikkelen har fri gjenbruk. Vil du sitere denne artikkelen?

Å leve med

Høringsuttalelse fra Gynkreftforeningen

I vår høringsuttalelse er våre hovedbudskap: rett til second opinion, klagemulighet på beslutninger fattet av Beslutningsforum, involvering av brukerrepresentanter i Bestillerforum og hos Beslutningsforum i en hver prosess hvor nye medikamenter og behandlingstilbud skal vurderes.

Gynkreftforeningen tilstede på NM i turneringspoker

Gynkreftforeningen har i helgen og denne uken vært synlig på TV2 Sportskanalen i forbindelsen med arrangementet NM i turneringspoker. Årsaken er at vi i høst vant en trekning hos Lotteritilsynet som gir oss fem prosent av omsetningen som dette arrangementet genererer. Turneringspoker har vært lovlig i Norge de siste fire årene og et av kravene er at deler av omsetningen skal tilfalle et veldedig formål.

Vellykket forskning på kunstige eggstokker

- Dette er spennende forskningsnyheter for mange gynkreftpasienter. Selv om det ligger noen år frem i tid så vil dette kanskje bety at kvinner som har gått gjennom kreftbehandling som ødelegger fertiliteten allikevel vil få mulighet til å få egne barn, sier Jeanette Hoel, leder i Gynkreftforeningen.