Livmorkreft

Livmorkreft utgår fra slimhinnen inne i livmorhulen. Denne krefttypen rammer stort sett kvinner som har kommet i overgangsalderen, men man kan også få livmorkreft mens man fremdeles har menstruasjon.

Fikk livmorkreft som 21-åring

– Du er den eneste som bor i kroppen din. Du kjenner den best. Jeg oppfordrer kvinner, uansett alder, til å oppsøke lege og kreve undersøkelse dersom man opplever endringer eller ubehag i underlivet!
Livmorkreft endret fremtiden for Tonje Becher Bjerkelund da hun ble rammet som 21-åring.

Kjenn etter: Unormale blødninger skal alltid utredes for kreft

Les hele historien

Fakta om symptomer og behandling av livmorkreft

Overlege Ane Gerda Zahl Eriksson forteller om livmorkreft.

Artikkelen har fri gjenbruk. Vil du sitere denne artikkelen?

Å leve med

Eve døde av livmorkreft

– Jeg snakker med henne hver dag, og sengen hennes står fortsatt oppredd, forteller Dag Winding -Sørensen. Han mistet sin kone, Eve Winding-Sørensen, 9.mai i år. Hun døde av livmorkreft etter en 3,5 års lang sykdom.

Fikk livmorkreft som 21-åring

Landsmøte 2020

Gynkreftforeningen vil avholde sitt neste ordinære landsmøte før Kunnskapsdagene starter – altså på fredag den 17. april 2020 kl 1400. Landsmøtet er organisasjonens øverste myndighet. Alle som er medlemmer av foreningen, og som har betalt årskontingenten for inneværende år, kan være delegat til landsmøtet med stemme-, tale og forslagsrett.