Stavanger og omegn lokallag

Årsrapport 2014

Les årsmeldingen for 2014 og referat fra årsmøtet HER

Lokallagets kontaktperson:

Gynkreftforeningen Stavanger og omegn har for tiden ikke et styre og leder av likepersontjenesten i Stavanger fungerer i mellomtiden som lokallagets kontaktperson. Vi trenger engasjerte gynkreftdamer som kan tenke seg å ta et tak for å få til flere aktiviteter i lokallaget. Kristin Mohn som er vår lokallagskontakt kan treffes på [email protected]. Ta gjerne kontakt.

Likepersonstjeneste

Gynkreftforeningen har i samarbeid med flere andre pasientorganisasjoner, Kreftforeningen og SUS etablert en likepersontjeneste i Vardesenteret ved Stavanger Universitetssykehus (SUS).

Her kan du møte en likeperson som selv har eller har hatt en kreftdiagnose, eller er pårørende til en som har/har hatt kreft.

Sexologisk poliklinikk

For første gang er det etablert et sexologisk rådgivningstilbud i Helse Stavanger. Tilbudet er i første omgang rettet mot gynekologiske kreftpasienter og andre gynekologiske pasienter. Det er også mulig å ha med partner.

For å ivareta menneskers seksuelle helse bør vi ha beredskap for å møte de ulike seksuelle problem som kan oppstå som en konsekvens av sykdom og behandling, sier Trude Hammer Langhelle, klinisk spesialist i sykepleie og sexologisk rådgiver. Hun mener det er helsepersonellets ansvar å ha et tilbud for pasienter som har behov for sexologisk rådgivning – enten alene eller sammen med partner.

Sexologisk poliklinikk, som er tilknyttet avdeling for gynekologisk onkologi, er åpen hver tirsdag fra klokken 0900-1700 .

For timebestilling, ring telefonnummer : 51515805

Gynkreftforeningen Stavanger og omegn er registrert i Frivillighetsregisteret og kan derved motta støtte fra Norsk Tippings ordning med Grasrotmidler

Bruk organisasjonsnr. 995 498 626

Organisasjonsnr. 995 498 626