Splitter nytt venterom i Drammen

Stolt av det nye venterommet! Cecilie Bråten fra Lungekreftforeningen til venstre og Jeanette Hoel, leder i Gynkreftforeningen.

Cecilie Bråten, fra Lungekreftforeningen, og vår egen Jeanette Hoel står bak løftet som venterommet ved Drammen sykehus nå har fått. Ikke bare som initiativtakere, men også prosjektledere og håndverkere – med litt hjelp. Det nye venterommet på onkologisk poliklinikk ble åpnet 25.09.17 – til stor suksess.
Avdelingen flyttet på seg i fjor på grunn av plassmangel, men det var kun midler til å pusse opp det aller mest nødvendige – og venterommet ble ikke prioritert. Ved hjelp fra Lungekreftforeningen og Gynkreftforeningen – samt velvillig sponsing fra lokalt næringsliv, blant annet med nytt kjøkken fra HTH Drammen, fliser fra Flisekompaniet og snekker fra RVS AS så har venterommet fått et skikkelig løft!
Nå fremstår venterommet som et harmonisk, hjemmekoselig og beroligende sted å tilbringe tid – til glede for både pasienter, pårørende og ansatte.

For de som ønsker å strikke litt så er det lagt til rette for det også :)

Nytt og innbydende kjøkken er montert!